Pięć form reklamy internetowej, na które warto obecnie postawić

Odpowiednia promocja w sieci ma bezpośrednie przełożenie na osiągane wyniki sprzedażowe. Kluczowe jest jednak określenie grupy docelowej, dobór właściwego contentu oraz kanału emisji. Warto wiedzieć, jakie reklamy warto wykorzystać w działaniach promocyjnych.

  1. E-mail marketing

Komunikaty wysyłane pocztą elektroniczną mogą mieć kilka odmian. Wśród nich warto wskazać reklamę graficzną, mailing oraz newslettery. Komunikaty wysyłane pocztą elektroniczną zazwyczaj kojarzone są z treściami spamowymi. Formy reklamy z wykorzystaniem e-maila stanowią jednak dziesięć procent wydatków na marketing online. Warto dodać, że newslettery różnią się od pozostałych typów promocji w obrębie strategii z użyciem poczty elektronicznej. Użytkownicy muszą bowiem wyrazić zgodę na otrzymywanie treści reklamowych.

Odpowiednikiem newsletterów są powiadomienia push. Skuteczność komunikatów tego typu jest znacznie większa niż w przypadku standardowych treści wysyłanych na pocztę elektroniczną. Komunikaty mieszczące się w małych okienkach, odznaczają się dużym CTR. Pozwalają one zniwelować również problem porzuconych koszyków. Tak jak w przypadku newsletterów, użytkownik musi wyrazić zgodę na otrzymywanie notyfikacji. Komunikaty mogą zawierać także link, po którego otworzeniu klient zostaje przekierowany na konkretną witrynę.

  1. Video marketing

Strategia zakłada promocję usług i towarów z wykorzystaniem formatów filmowych. Treści video można rozpowszechniać za pomocą wielu kanałów emisyjnych oraz mediów. Ich skuteczność opiera się na założeniach koncepcji AIDA – przyciągnięcie uwagi odbiorcy, wzbudzenie w nim chęci zakupu towaru oraz skłonienie konsumenta do wykonania określonego przez nadawcę komunikatu działania. Promocyjne materiały video wykorzystywane są również w działaniach brandingowych. Wśród realizacji w ramach strategii warto wskazać m.in.:

  • blogi filmowe, tzw. vlogi,
  • poradniki video,
  • szkolenia online,
  • webinary,
  • recenzje usług lub produktów.
  1. Marketing partnerski

Strategia opiera się na udostępnianiu treści reklamowych na witrynach małych i dużych przedsiębiorców. Jeśli kampania przynosi oczekiwane rezultaty, wówczas właścicielom stron wypłacane są odpowiednie honoraria. Rozliczenia te realizowane są na podstawie umowy zawartej z siecią partnerską. Strategia została opracowana w 1994 roku przez CDNow.com.

  1. Remarketing

Targetowanie behawioralne opracowywane jest na podstawie informacji uzyskanych podczas analizy zachowań konkretnego użytkownika w internecie. Remarketing wykorzystuje się często w reklamie display. Generowana jest wówczas reklama odpowiadająca treściom, które użytkownik wcześniej przeglądał w Sieci.

  1. Reklama semantyczna

Promocja tego rodzaju opiera się na analizie contentu umieszczonego na konkretnych witrynach. Umożliwia to interpretowanie i odpowiednie grupowanie treści oraz tematów stron, a następnie uzupełnianie ich odpowiednimi spotami reklamowymi. Komunikaty promocyjne powiązane są z daną witryną, co zwiększa szansę, iż użytkownik się nimi zainteresuje. Do przykładowej formy promocji semantycznej należy zaliczyć reklamy kontekstowe Google Ads.

Zadowalające wyniki w e-commerce można osiągnąć przy użyciu narzędzi zaliczanych do form promocji online. Wszelkie działania należy jednak dostosować do zapotrzebowania klientów. To ich zadowolenie gwarantuje bowiem sukces marki.

 

Pięć form reklamy internetowej, na które warto obecnie postawić
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *