Pięć form reklamy internetowej, na które warto obecnie postawić

Odpowiednia promocja w sieci ma bezpośrednie przełożenie na osiągane wyniki sprzedażowe. Kluczowe jest jednak określenie grupy docelowej, dobór właściwego contentu oraz kanału emisji. Warto wiedzieć, jakie reklamy warto wykorzystać w działaniach promocyjnych.

  1. E-mail marketing

Komunikaty wysyłane pocztą elektroniczną mogą mieć kilka odmian. Wśród nich warto wskazać reklamę graficzną, mailing oraz newslettery. Komunikaty wysyłane pocztą elektroniczną zazwyczaj kojarzone są z treściami spamowymi. Formy reklamy z wykorzystaniem e-maila stanowią jednak dziesięć procent wydatków na marketing online. Warto dodać, że newslettery różnią się od pozostałych typów promocji w obrębie strategii z użyciem poczty elektronicznej. Użytkownicy muszą bowiem wyrazić zgodę na otrzymywanie treści reklamowych.

Odpowiednikiem newsletterów są powiadomienia push. Skuteczność komunikatów tego typu jest znacznie większa niż w przypadku standardowych treści wysyłanych na pocztę elektroniczną. Komunikaty mieszczące się w małych okienkach, odznaczają się dużym CTR. Pozwalają one zniwelować również problem porzuconych koszyków. Tak jak w przypadku newsletterów, użytkownik musi wyrazić zgodę na otrzymywanie notyfikacji. Komunikaty mogą zawierać także link, po którego otworzeniu klient zostaje przekierowany na konkretną witrynę.

  1. Video marketing

Strategia zakłada promocję usług i towarów z wykorzystaniem formatów filmowych. Treści video można rozpowszechniać za pomocą wielu kanałów emisyjnych oraz mediów. Ich skuteczność opiera się na założeniach koncepcji AIDA – przyciągnięcie uwagi odbiorcy, wzbudzenie w nim chęci zakupu towaru oraz skłonienie konsumenta do wykonania określonego przez nadawcę komunikatu działania. Promocyjne materiały video wykorzystywane są również w działaniach brandingowych. Wśród realizacji w ramach strategii warto wskazać m.in.:

  • blogi filmowe, tzw. vlogi,
  • poradniki video,
  • szkolenia online,
  • webinary,
  • recenzje usług lub produktów.
  1. Marketing partnerski

Strategia opiera się na udostępnianiu treści reklamowych na witrynach małych i dużych przedsiębiorców. Jeśli kampania przynosi oczekiwane rezultaty, wówczas właścicielom stron wypłacane są odpowiednie honoraria. Rozliczenia te realizowane są na podstawie umowy zawartej z siecią partnerską. Strategia została opracowana w 1994 roku przez CDNow.com.

  1. Remarketing

Targetowanie behawioralne opracowywane jest na podstawie informacji uzyskanych podczas analizy zachowań konkretnego użytkownika w internecie. Remarketing wykorzystuje się często w reklamie display. Generowana jest wówczas reklama odpowiadająca treściom, które użytkownik wcześniej przeglądał w Sieci.

  1. Reklama semantyczna

Promocja tego rodzaju opiera się na analizie contentu umieszczonego na konkretnych witrynach. Umożliwia to interpretowanie i odpowiednie grupowanie treści oraz tematów stron, a następnie uzupełnianie ich odpowiednimi spotami reklamowymi. Komunikaty promocyjne powiązane są z daną witryną, co zwiększa szansę, iż użytkownik się nimi zainteresuje. Do przykładowej formy promocji semantycznej należy zaliczyć reklamy kontekstowe Google Ads.

Zadowalające wyniki w e-commerce można osiągnąć przy użyciu narzędzi zaliczanych do form promocji online. Wszelkie działania należy jednak dostosować do zapotrzebowania klientów. To ich zadowolenie gwarantuje bowiem sukces marki.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *