W przededniu ogłoszonego właśnie nowego startu działalności Mitsubishi Motors Europe (MME) firma odnotowała 19% wzrost wolumenu sprzedanych aut w 2018 roku, przy sprzedaży 165 259 egz.** wobec 139 365 egz. w 2017 roku.
Dwucyfrowy wzrost
W rejonie europejskim MME33 większość rynków odnotowała znaczny, dwucyfrowy wzrost sprzedaży, a wzrosty sprzedaży we Francji, Polsce, Szwajcarii, Holandii i Włoszech uplasowały te kraje wśród dwunastu najlepszych rynków:
1. Niemcy: sprzedaż 52 196 + 15%
2. Wielka Brytania: sprzedaż 30 952 + 17%
3. Hiszpania: sprzedaż 13 461 + 24%
4. Francja: sprzedaż 7 303 + 64%
5. Włochy: sprzedaż 7 262 + 41%
6. Holandia: sprzedaż 7 203 + 43%
7. Polska: sprzedaż 5 894 + 48%
8. Norwegia: sprzedaż 5 513 –
9. Austria: sprzedaż 5 507 + 14%
10. Szwecja: sprzedaż 5 131 – 4%
11. Szwajcaria: sprzedaż 4 799 + 46%
12. Belgia: sprzedaż 3 531 + 17%
* Dane MME /z wyłączeniem Rosji i Ukrainy/ włączając model L200
** Wyniki roku kalendarzowego 18 z wyłączeniem Turcji, Izraela i Palestyny, które nie są już częścią obszaru sprzedaży MME.
Na skutek globalnego wzrostu sprzedaży MMC, napędzanego przez nowe modele, aktywną strategię sprzedaży i marketingu oraz skoordynowane działania na poziomie lokalnych dystrybutorów, wyniki w roku kalendarzowym 2018 pozwoliły MME – po raz pierwszy od 2005 r. – na powrót do gry w tradycyjnej, motoryzacyjnej pierwszej piątce krajów (np. Niemcy, Wielka Brytania, Hiszpania, Francja, Włochy).
W roku 2018 po raz pierwszy od 2000 roku Mitsubishi Motors przekroczyło wolumen 50 000 sprzedanych pojazdów w Niemczech.
Jeszcze bardziej „SUV + EV”
Pod względem produktowym, rok 2018 ponownie potwierdził słuszność strategii Mitsubishi Motors polegającej na budowaniu jasno zdefiniowanego wizerunku, wykorzystującego renomę i doświadczenie marki w segmentach SUV-ów i pojazdów zelektryfikowanych:
– Space Star/Mirage: sprzedaż 36 031 + 19%
– ASX: sprzedaż 32 362 – 20%
– Eclipse Cross: sprzedaż 27 279 nowy
– Outlander PHEV: sprzedaż 24 415 + 27%
– L200: sprzedaż 20 906 -5,5%
W zgodzie z tą strategią Mitsubishi Outlander PHEV nadal odgrywał rolę modelu flagowego. Popyt na ten model jeszcze wzrósł pod koniec lata po udanym wprowadzeniu znacznie zmienionego rocznika modelowego 2019, gwarantującego emisję CO2 w granicach 46 g/km, który pozostał na krótkiej liście SUV-ów, spełniających nowe kryteria WLTP, podczas gdy większość konkurentów została całkowicie wycofana z rynku europejskiego.
Reprezentujący niższy segment SUV model Mitsubishi Eclipse Cross powiększył wynik marki o 27 000 egzemplarzy od premiery w Europie na początku 2018 roku, podczas gdy kompaktowy ASX zachował sprzedaż powyżej 30 000 egzemplarzy.
Sprzedaż pick-up’a L200 zwolniła nieco po dwóch kolejnych latach znacznego wzrostu (+ 11% w roku 2016 i ponownie +11% w 2017), rok przed wprowadzeniem na rynek zaprezentowanego niedawno następcy.
Ostatni, ale nie mniej ważny model Mitsubishi Space Star, chwalony za niską emisję CO2 na poziomie 103 g/km (dla wersji z silnikiem 1,0 litra i manualną skrzynią biegów), nadal wpływa na korzystny bilans emisji gamy MMC – obok Outlandera PHEV oraz i-MiEV – szczególnie na rynku niemieckim, gdzie sprzedano prawie połowę wolumenu tego modelu.
Komentując ten wynik, Bernard Loire, prezes i dyrektor generalny MME powiedział: „Nasz 19-procentowy wzrost sprzedaży w 2018 roku pokazał potencjał naszej marki w Europie. Przy tej okazji chciałbym podziękować wszystkim klientom Mitsubishi Motors oraz naszym dystrybutorom i dealerom w Europie. Jesteśmy przekonani, że w najbliższej przyszłości możemy jeszcze pomnożyć ten wynik.”
„Outlander PHEV z rocznika modelowego 2019 spowodował znaczny wzrost zamówień klientów; zamierzamy ten trend utrzymać, wprowadzając nowe modele Mitsubishi Motors, które zostaną wprowadzone na rynek w nadchodzących miesiącach. Trzy z nich czekają już w kolejce, a tuż za nimi pojawią się kolejne rewolucyjne pojazdy, które zapowiadane są na rok fiskalny 2020.” – dodał.
„Misją nowej struktury MME będzie przekładanie wspólnego wysiłku na wszystkie poziomy doświadczeń klientów: MME zyskało teraz odpowiednie narzędzia marketingu, sprzedaży i obsługi posprzedażnej, aby umocnić i rozwinąć markę na rynku europejskim i wspierać globalny sukces Mitsubishi Motors Corporation.” – podsumował B. Loire.