Obiekty handlowe w erze digitalizacji

Coraz więcej czasu spędzamy w wirtualnym świecie. Nasza aktywność w sieci nie jest bez wpływu na otaczającą rzeczywistość. Zmiana stylu życia, preferencji i potrzeb konsumentów ma bezpośrednie przełożenie na to, jak rozwijają się współczesne technologie. Również te, z którymi mamy do czynienia w miejscu takim jak centrum handlowe Gdynia.

Mobilne możliwości

Współczesny klient nie jest nastawiony wyłącznie na kupowanie. Dla niego centrum handlowe w Gdyni jest miejscem wielu nowych doświadczeń i emocji, daleko wykraczających poza klasyczne zakupy. Era digitalizacji to duże wyzwanie dla wielu podmiotów, w tym galerii handlowych. Sklepy wielkopowierzchniowe muszą na nowo zdefiniować swoje funkcje, jeśli chcą powalczyć o bywalców Internetu. W praktyce oznacza to nastawienie się na większą aktywność w wirtualnym świecie. Czyli tam, gdzie coraz częściej uciekają konsumenci. Jednym ze sposobów na kontakt stają się aplikacje mobilne. Początkowo ograniczały się do prezentowania oferty sklepu w opcji mobilnej. Obecnie mają funkcję wyszukiwania sklepów, ofert, identyfikowania samochodu na parkingu. Oferują programy lojalnościowe, komunikatory i chatboty.

Spersonalizowane potrzeby

Przyszłość handlu to nie tyle oferta dla wszystkich, ile propozycje skrojone na miarę. Potrzebę personalizacji produktów dostrzeżono już kilka lat temu. Jednak prościej w ten sposób dedykować niewielkie przedmioty niż całe działy handlowe. Aplikacje mobilne robią duży krok ku temu wyzwaniu poprzez lokalizację. Klienci akceptują możliwość ustalenia miejsca ich pobytu i dzięki temu na bieżąco otrzymują informacje o ofercie, jaka jest dostępna w pobliżu. Może to dotyczyć konkretnej marki sklepu, jak również całego centrum handlowego w Gdyni. Aplikacje są niezwykle cennym źródłem informacji o tym, co wybierają klienci i w jaki sposób chcą dokonywać zakupów. Coraz więcej osób zajmuje się profesjonalną analizą tych danych. Dzięki temu można poznać preferencje i nowe nawyki bywalców sklepów wielkopowierzchniowych. Dzięki funkcjom takim, jak geolokalizacja, bluetooth, beacony czy wi-fi łatwiej stymuluje się do zakupów. W USA jedna z sieci handlowych wprowadziła własny komunikator mobilny dla klientów. Dzięki niemu można natychmiast komunikować się z obsługą centrum handlowego.

Ekrany LED

Zarządcy galerii handlowych inwestują w technologie, związane z wystrojem wnętrz czy digital signage. Ważnym elementem obiektów stają się różnego typu ekrany. Budują atmosferę miejsca, ale także są cennym źródłem informacji o bieżących wydarzeniach i promocjach. Ich działanie opiera się na wykorzystaniu faktu, że klienci są wzrokowcami. Reklama mówiona może do nich nie dotrzeć lub pozostać bez odbioru. Przekaz wizualny jest bardziej skuteczny i na dłużej zapada w pamięci. Współczesne technologie LED są w stanie stworzyć prawdziwe widowisko wizualne, które może pozytywnie wpłynąć na emocje klienta i skojarzenia, związane z miejscem do zakupów. Taka inwestycja jest też bardzo ekonomiczna, ponieważ daje konkretne oszczędności, związane ze zużyciem energii. Ekrany świetnie sprawdzają się jako elementy, wyświetlające dekoracje. Ilość dekoracji nie wirtualnych może się zmniejszyć. Centrum handlowe w Gdyni i innych miastach czeka niejedna rewolucja technologiczna, której początki już się zaczęły.

Centra handlowe to jedne z najbardziej nowoczesnych obiektów publicznych. Często ulegają modernizacjom po to, aby jeszcze lepiej odpowiadać na zapotrzebowania rynku handlowego. Można mieć pewność, że wszelkie nowinki technologiczne dla masowego odbiorcy w pierwszej kolejności będą testowane właśnie tam.

Obiekty handlowe w erze digitalizacji
Rate this post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *